Tuesday, November 4, 2008

Nik & Ani's Wedding...

Hahaha...Title tak de kena mengena pun sebenarnye. Cuma name dia je Dzulkarnain. Tu je yang sinonim. Orangnye tak la. Background sawah padi memang best la aku rase untuk outdoor photography sebab banyak color hijau. Mata kita memang peka dan tertarik pada warna hijau. Pasai tu la night vision pun color hijau pasai mata kita memang peka color tu. Discovery Channel yang cakap. Belakang umah Ani je sawahnye. Tak jauh pun. Reception sebulan lepas nikah. Nikah, reception, bertandang memang aku dapat contract penuh la. Saje nak support member katanye. Nanti aku akan update gambar masa bertandang kat Keratong, Pahang. Tunggu...

Diorang la yang pertama buat custom/storyboard album kat aku. Dia puas hati jugak la. Lega aku. Tu yang penting (customer satisfaction). Tapi sebenarnye sampai sekarang nih pun aku masih lagi tak puas hati. Masa mula2 dulu, aku lebih suka pakai mode P sebab senang. Cuma adjust white balance, metering dengan ISO tu je. Tak payah nak susah2 tapi selagi tu la gambar kita biasa2 je. Mungkin akan datang aku akan lebih menggunakan mode M untuk menghasilkan gambar yang lebih kreatif atau pun mode AV dan TV.

Pendapat aku kerja sebagai seorang Wedding Photographer bukan senang. Yang pertama sekali kena tahan panas. Pastu berdiri berjam2, tangan lenguh sebab pegang camera yg berat lama sangat dan segala tindakan kena cepat. Takut miss moment2 yang penting yang tak boleh nak undo contohnye macam masa akad nikah. Kita kena merancang labih awai ape yang kita nak buat. Kalau ada 2nd photographer lagi bagus. Dia boleh backup kita dalam masa yang sama boleh cover banyak angle dan moment. Sorang pun boleh buat bukan tak boleh. Semuenye bergantung pada skill dan pengalaman photographer tu sendiri.


0 comments:

 

My Photography Journal © 2008. Chaotic Soul :: Converted by Randomness