Friday, March 20, 2009

Wishlist...

1) Ingat nak ada macro lens satu Canon EF 100mm F2.8 USM perhaps.
2) ST-E2. Nak layan slave pulak.
3) Extender 1.4x ( lens yang aku ada sekarang nih kalau pakai 2x nanti tak boleh autofocus).
4) Prime lens (tak tau lagi nak amik yang mana satu tapi tengah dok usha 85mm F1.2 atau 50mm F1.4).
5) Nak attend professional photography course if possible.

Baru2 nih harga pasaran untuk barang2 camera melambung naik antara 10-15% sebab MYR jatuh berbanding JPY. Beratus2 jugak la beza harga daripada sebelum naik bagi product2 yang mahal. Tapi bukan semua product naik harga. Ada jugak product yang masih maintain harga lama. Yang turun harga pun ada contohnye Canon EF 100mm F2.8 USM. Dengar rumor mungkin ada product baru nak keluar tapi tak tau la.

Dalam keadaan ekonomi sekarang nih mana mungkin aku nak memenuhi wishlist aku. Yang nombor 5 tu option. Ada pun tak pe, tak de pun tak pe. Kalau ada lagi bagus la. Sekurang2nye aku tau teknik fotografi yang betul. Ape yang SHOULD DO and SHOULD NOT.

Entah bila la aku nak dapat, hanya masa yang menentukan.

rgds
Adi Russman SR

2 comments:

Anonymous said...

em...wishlist tuh..bgs2...aku pun nak buat gak ah wishlist aku...

1.Jodoh
2.Jodoh no2
3.Jodoh no3
4.Jodoh no4

haha...agak2 bile ek bole tercapai sume wishlist tuh....hakhak...:p

adirussman said...

haha...mmg sempoi...elok sesangat :)

 

My Photography Journal © 2008. Chaotic Soul :: Converted by Randomness