Saturday, May 9, 2009

You're Always Be My Defender...

Nak amik kesempatan nih untuk mengucapkan "Selamat Hari Ibu" terutamanya kepada Puan Hajjah Mariam Tahir Abu Halim. Beliau menjadi orang yang sangat penting dalam hidup aku sampai bila2. Dialah yang menyuapkan makan aku, mandikan aku, menyiapkan aku untuk ke sekolah, pendek kata menguruskan aku dalam segala hal suatu masa dulu. Pernah waktu kecik dulu aku mengalami sakit dada yang teruk sampai nak bernafas pun susah dan orang nih la yang bertungkus lumus mencari penawarnye. Memang susah la nak jaga aku dulu. Banyak lagi pengorbanan ibu aku yang kalau nak tulis kat sini sampai esok pun tak habis tapi aku tak lupa.

Dalam kesibukan kita mencari rezeki kengkadang kita terlupa orang yang berperanan penting secara langsung ataupun tak langsung dalam membina kejayaan kita. Yang paling aku tersentuh bila baru2 nih aku bermimpi menghembuskan nafas terakhir dalam dakapan ibu aku dan bende nih masih segar lagi dalam ingatan. Mungkin ada la hikmahnye.

Apabila kita dah mendirikan rumahtangga, baru lah kita sedar betapa susahnye ibu kita nak membesarkan kita bila tengok macam mana isteri kita menjaga anak. Tu baru anak sorang belum anak ramai lagi. Tak lupa jugak kepada isteri yang menjadi ibu kepada anak aku dan ibu mertuaku, "Selamat Hari Ibu" aku ucapkan. Semoga pengorbanan ibu kita akan memberikan kesedaran seterusnya menjadi bekalan untuk mendidik anak2 kita di masa hadapan.

Sekali lagi, "SELAMAT HARI IBU" untuk semua kaum2 ibu dan marilah kita sama2 mendoakan mereka diberikan kecekalan dan ketabahan dalam mendidik anak2 menjadi insan yang cemerlang. Terlalu besar martabat ibu diangkat oleh Allah S.W.T. sehinggakan syurga terletak dibawah telapak kaki mereka.

A short poem dedicate to my mom :)

Mama,

Thank you for being there when I needed you most,
Thank you for being my rock when I should have been yours,
Thank you for believing in me, even when I doubted myself,
Thank you for being the one person I could trust,
But most of all thank you for being my mom,
A mom I am so proud to claim.

rgds
Adi Russman SR

3 comments:

Anonymous said...

Terharunya...~kakyung~

Anonymous said...

Letak la gambar mama nye..baru la sesuai dengan artikel kat atas..

adirussman said...

moment tu kene dng tajuk...anggap la tajuk tu kata2 budak kecik kpd ibu dia :)

 

My Photography Journal © 2008. Chaotic Soul :: Converted by Randomness