Monday, May 25, 2009

Cuti2 Malaysia...

Venue : Melaka, Johor.

Sambil menyelam minum air. Aku pergi Johor dan Melaka bukan la semata2 nak bercuti tapi ada urusan skit kat Johor jadi sempat jugak la aku berjalan2 walaupun kesuntukan masa. Masa balik pulak sempat singgah Melaka. Bermalam kat Malacca Straits Hotel. Best jugak hotel nih. Tak mahal sangat, MYR158 inclusive breakfast tuk 2 orang. Tu price tuk weekday arr. Kalau weekend mungkin lebih lagi. Yang bestnye hotel nih sebab dekat town so nak kemana2 senang. Tambahan pulak ada free WIFI.

Main attraction yang ada kat Melaka sekarang nih ialah Eye On Malaysia dan Taming Sari Tower. Dua2 pun tiket MYR10 tapi kene tunjuk mykad. Melaka sekarang dah banyak beza dari Melaka yang aku pernah pergi dulu. Aku rasa ciri2 klasik dia dah takda la. Mungkin sebab banyak bangunan yang telah diubahsuai dan dicat baru menampakkan ciri2 moden.

Kalau pergi Johor tak sah kalau tak singgah Danga Bay. Memang happening la kat sini. Aku sempat pergi kejap je itu pun malam. Mungkin banyak lagi tempat2 best kat Johor nih tapi aku je yang tak tau. Negara aku sendiri pun banyak lagi tempat2 yang aku tak pernah pergi dan tak pernah tau camna nak tengok tempat orang nih. Hehehe...

Akhir sekali ucapan terima kasih kat member aku Fazlie sebab banyak tolong kami masa kat Johor aritu. InsyaAllah nanti kita jumpa lagi kat Johor tahun depan.


0 comments:

 

My Photography Journal © 2008. Chaotic Soul :: Converted by Randomness